Week 7
De tweede verdieping is tegenwoordig het vaste stekje van Teun. Ook deze week heeft hij hier gestaan. Hier is hij van goede kracht op de afdeling. Althans, dit wordt gezegd door zijn collega’s. ze zijn blij met hem en vinden het fijn als ie er is. Hij werkt tussen aardige collega’s waarvan hij de meesten wel kent. Zij zien hem nou ook een tijdje op de afdeling meedraaien dus hij is geen onbekend gezicht meer. De verpleegkundigen, waar hij dus het meeste mee is, luisteren graag naar wat je te vertellen hebt. Ze zijn benieuwd naar de manier van werken in Nederland, hoe je thuis leeft, wat in Nederland de gewoontes zijn of hoe je weekend was. Al met al is er dus een prettige omgang met de collega’s. Verder heeft hij deze week het bloedprikken nog eens herhaald. Dinsdag scheen het een nationale feestdag te zijn waarop wij eigenlijk niet hoefde te werken. We waren al vertrokken naar stage en hier kregen we dit te horen. Dus we hebben dinsdag een halve dienst gewerkt. Uit stage, thuis wat gegeten en toen met Shannen, Nikki en haar moeder naar Mdina geweest. Later hebben we vanuit Mdina de bus gepakt richting Attard. Hier hebben we wat gedronken en wederom een kijkje genomen in de bloementuin. Omdat we deze dag een halve dag hebben gewerkt, waar we eigenlijk vrij waren, hebben we ervoor gekozen om donderdag ook een halve dag te werken zodat het weekend lekker vroeg begon.
Deze week stond Shannen voor het eerst op afdeling 2B. Dit is een HDU (high dependency unit). Hier liggen zeven mensen, die de gehele dag extra zorg nodig hebben. Het zijn twee grote slaapkamers en in het midden een woonkamer waar de mensen overdag zitten en eten. Hier moet dan ook altijd iemand binnen zijn van de zorg, omdat je deze bewoners niet alleen mag laten. Op deze afdeling zit nog een gang, die ook behoort tot de afdeling 2B. Qua ontbijt en medicatie behoren deze mensen ook tot deze afdeling, maar verder komen ze hier niet in de woonkamer. Deze mensen zijn allemaal nog goed bij en eten dan ook beneden op afdeling 1 in de gezamenlijke eetruimte. In de ochtend wordt de medicatie gedeeld en het ontbijt gemaakt door de Senior care assistent. Vervolgens gaan we kijken waar we kunnen helpen qua zorg en geven we de mensen het ontbijt die hulp nodig hebben hierbij. In de middag helpen we de mensen met eten en leggen we iedereen op bed. In tegenstelling tot de andere afdelingen moet de Senior hier wel mee helpen de mensen op bed te leggen en te wassen. Zoals Teun al aangaf, waren we dinsdag en donderdag al lekker vroeg klaar. Hier hebben we dan ook goed van genoten, want we hadden een heerlijke korte week. Ook fijn voor een keertje!
Afgelopen week heeft Nikki en leuke, maar ook minder leuke week gehad. Op stage viel het best wel tegen. Ze liep steeds met verpleegkundige mee die haar niks lieten doen en haar dan ergens vergaten op een andere afdeling... op dinsdag was het wel oke, want we hebben maar 4uurtjes stage gelopen aangezien het een feestdag bleek te zijn en de stagaires dan niet hoeven te komen. Hierdoor mochten we ook een andere dag korter stage lopen, dus dat hebben we donderdag gedaan. Het leuke van de afgelopen week was wel dat Nikki haar moeder er tot woensdag was. En doordat we allemaal dinsdag eerder klaar waren zijn Shannen, Teun, Nikki en haar moeder naar Mdina gegaan om dat te laten zien en zijn ze naar de bloementuin in de buurt van Teun en Shannen haar stage gelopen om daar een kopje koffie te drinken. In de avond is Nikki met haar moeder sushi gaan eten bij Oceans Basket om de leuke dagen af te sluiten. En heeft woensdagochtend haar moeder dan ook weer op het vliegveld uitgezwaaid... :(
De week van het weekend dat onze klasgenoten kwamen was eigenlijk en hele rustige week. Maandag net als normaal stage gelopen. Dinsdag kwamen Nikki en Tessa erachter dat het een nationale feestdag was dus hoeven ze eigenlijk niet te werken. Toen heeft Tessa naar AM language en stage huis gebeld om na te vragen hoe het zat. Het bemiddelingsbureau vertelde dat in het contract staat dat het niet hoeft als de instelling waar je werkt het ermee eens is. Volgende keer de feestdagen eens goed chekken hier. Dus wij hebben alle 4 aangegeven op stage dat we niet hoefde te werken, en eigenlijk gingen alle instellingen daarmee akkoord. Toen heeft iedereen ervoor gekozen om donderdag ook nog een kort dagje te werken zodat die uren verdeeld waren. Het was een beetje een saaie week. Alles is heel erg hetzelfde en de stagiaires bij ons mogen vrij weinig tot niks doen. Insuline en medicijnen is bij sommige verpleegkundige waar Tessa werkt al teveel, en geven dan ook aan dat stagiaires eigenlijk niks mogen wat alleen de verpleegkundige mag doen. Het was een hele korte week wat ook wel een keer lekker was.
Donderdag begon ons weekend dus lekker vroeg. In de middag hebben we alvast boodschappen gedaan voor de rest van de week omdat het een druk weekend zou worden. Het was een weekend waar we ons erg op verheugden. We kregen namelijk bezoek van 3 klasgenoten. Donderdag avond is Teun naar het vliegveld gegaan om vervolgens met de jongens naar hun hotel te rijden. Ze verbleven een weekend in Paceville. Op de kamer hebben ze wat gedronken, bij gekletst en veel gelachen. Teun heeft hier ook geslapen.
Vrijdagochtend is Teun met de jongens naar ons appartement in Mosta gekomen waar we ons klaar hebben gemaakt om met zijn alle te gaan sporten. In de middag zijn we naar de hoofdstad Valetta geweest waar we een terrasje hebben gepakt. ’s Avonds weer met zijn alle terug gereden naar ons appartement. Hier hebben we pizza’s besteld en ons klaargemaakt voor een avondje stappen. Van tevoren nog even naar de lounge geweest met zijn alle, waarna we vanuit daar zijn gaan stappen. Het was een erg gezellige avond.
Zaterdag hebben we in het begin van de middag afgesproken bij shopping mall ‘The Point’ in Sliema. ’s Avonds hebben we met zijn viertjes normaal gekookt en gegeten. Wederom hebben we onszelf klaargemaakt om een avondje te stappen in Paceville. We hadden afgesproken met de jongens om bij hun op de hotelkamer te zitten en wat te drinken. Vanuit hier zijn we dan ook te voet op stap gegaan. Het hotel ligt immers in dezelfde wijk.
’s Nachts thuis gekomen in ons appartement, hebben we onze wekker gezet. We hadden een dagje strand ingepland. Golden Bay in Mellieha was ons goed bevallen, dus we zijn hier weer naartoe gegaan. In het begin zou het een slecht weekend worden qua weer, maar we hebben weer geboft. Het is heel het weekend droog gebleven en zondag was het de hele dag warm met een erg sterke zon. Zondagavond zijn we met zijn alle uiteten geweest bij Cheeky Monkey in Qawra om het geweldige weekend af te sluiten.
Foto’s
1 Reactie
-
Dorien:31 maart 2019Wat leuk om steeds jullie verhalen te lezen. Dikke knuffel 😘Dorien

